Piše: Zoran Kontić

Xplorer Mini sklopivi bicikl na električni pogon sam prvenstveno kupio da se prevezem od “tačke A do tačke B“ 🙂 da se ne oznojim, misleći na prevoz od kuće (Dorćol) do posla (Novi Beograd)…cca 3,6 – 7,1 km (u zavisnosti od rute koju izaberem za dolazak do Brankovog mosta i onog dela posle Brankovog mosta).

Koristim ga od kraja jula 2019.godine i sve do danas, prešavši nešto više od 1800 km.

Prestao sam da ga vozim  15. decembra 2019. kada je počeo da se hvata led na mostu i nije bilo bezbedno voziti (mislim na vožnju preko Brankovog mosta, delom gde idu pešaci). Počeo sam “novu sezonu“ polovinom februara ove godine (hladno vreme nije problem).

Pored ove dnevne ture (Dorćol-N.Beograd) vozio sam i popodnevnu (Dorćol-Tašmajdan) što znači u toku jednog radnog dana prelazio sam 18-21 km u zavisnosti od putanje.

Sve ovo je moglo da se odradi sa jednim punjenjem baterije gde se dobija jedna komforna vožnja, uz minimalno obrtanje pedala.

Baterija (litijum jonska) se nalazi u šipci sedišta i puni se (po specifikaciji) 3-4 sata (mada ja punim samo noću).

Sa jednim punjenjem bez problema sam išao putanjom Dorćol – Novi Beograd – blok 70 i nazad (cca 18-20km) i ostalo je još baterije. Takođe sam vozio Dorćol – Tašmajdan – Košutnjak i nazad (cca 21-23 km) sa jednim punjenjem.

Nije preporučljivo da bicikl bude izložen jakom suncu, najviše zbog baterije koja je u šipci sedišta, kao i da se vozi po jačoj kiši, zbog električnog mehanizma koji se nalazi u prednjem točku. Po kišici može – probao i vozio nekoliko puta bez problema, ali je dobro da se posle vožnje obriše suvom krpicom ili ubrusom.

Bicikl ima 5 nivoa “snage struje/baterije“ koja pomaže i olakšava vožnju uz neznatno okretanje pedala.

U proseku vozim na 1. i 2. nivou gde se na ravnom razvija brzina 16-22 km/h, u zavisnosti od pravca vetra. Najveću brzinu na ravnom, na 5. nivou postigao sam 29.9 km/h.

Na blažim uzbrdicama (kako za koga), npr. uz Kalemegdan prelazim sa 2. ili 3. nivoom, retko 4. gde se vozi brzinom 12-15 km/h.

Na većim uzbrdicama (iz Karađorđeve ulice uzbrdica prema Brankovom mostu) koristim 4. i 5. nivo i uz lagano motanje pedala, koje u stvari daje impuls struji da “zna“ da ste na biciklu, postignem brzinu 10-15 km/h.

Sedište bicikla je podesivo (podiže se najviše za visinu 180 cm), kao i volan.

Težina bicikla je 13 kg (nije težak do drugog sprata da se prenese).

Može stajati u stanu, ceo kao i sklopljen. Originalne pedale imaju “zglob“ pa onda praktično ne štrče.

Generalni servis još uvek nisam radio, nisam imao nikakvih većih problema osim što sam stavio druge pedale, metalne, za razliku od originalnih od kojih mi je desna pukla nakon jednog naglog pritiska stopalom na pedalu,
pa je zglob na samoj pedali stradao.

Dva puta mi je pukla zadnja guma, ali se lako menja (u servisu je najbolje, nije skupo), ali je i preporuka prodavca bila da bude naduvana nešto više od 3,5 atm radi moje težine (cca 83 kg).

Kočnice su tipa disk i kočenje zadnjom kočnicom je skoro u mestu.
Prednja kočnica mi je malo problematična jer ponekad “hvata“ nekad ne, pa ću se obratiti nekom u servisu da to pogleda.

Zadovoljan sam biciklom, jer zadovoljava potrebe i razlog zbog koga sam ga i uzeo.

Dozvoljeno mi je na poslu da ga sklopim i unesem u kancelariju gde ne smeta.

Svako dobro svima koji Vas prate i voze zdravo!

  1. Pozdrav, imam jedno pitanjce, nekoliko puta sam procitala ovaj vas tekst i na kraju sam kupila isti bajs, odusevljena sam i prezadovoljna, ali imam nedoumicu. Gde mogu nabaviti novu bateriju da li znate? Nedeljama trazim bezuspesno, da li ja vama baterija oslabila i kako ste to resili? Hvala

Leave a Reply