Ideja ovog teksta je da podelim svoje iskustvo i zapažanja sa svima vama koji ste zainteresovani za kupovinu sklopivog bicikla Polar Practic 20.

Ukoliko ste se zainteresovali za ovaj model, sigurno ste primetili da osim specifikacija na internetu ne možete da pronađete mnogo infomracija.

Bio sam u sličnoj situaciji aprila 2019, pa sam još tad odlučio da ću sa internet zajednicom podeliti svoje iskustvo, kako bih nekome eventualno pomogao prilikom izbora i otklonio poneku nedoumicu.

Ali nisam želeo da iznosim bilo kakva zapažanja dok ne napravim malo veću kilometražu sa svojim novim dvotočkašem. Složićete se da malo toga može da se kaže o biciklu koji ste tek kupili i okrenuli par krugova oko zgrade sa njim.

Zašto sam izabrao Polar Practic 20?

Stan od oko 40 kvadrata, činjenica da se nalazi na šestom spratu u zgradi bez lifta, bez podruma i garaže – to su stvari koje su me navele na razmišljanje o kupovini sklopivog bicikla.

Još kad se na to doda i da je supruga takođe bila zainteresovana za kupovinu bicikla…

Dakle, čuvaćemo naše bicikle malo u gepeku automobila, a malo na terasi ili privremeno negde u stanu, kad nam je potreban sav prostor gepeka.

Polar Practic 20 u gepeku automobila. Desno je još jedan isti bicikl, ali u torbi, koju smo sašili kako ne bismo prljali gepek.

Sa ovakvim činjeničnim stanjem nije bilo mnogo izbora osim sklopivih bicikala.

Drugo, osim legendarne „ponike“ u detinjstvu, kasnije nisam imao niti voyio bicikl, tako da malo toga znam o njima i ne usuđujem se da kupim polovni bicikl.

Ponuda novih sklopivih bicikala u tom trenutku (ono što sam mogao da nađem na internetu) svodila se na tri modela Practica i dva Capriolova modela. Capriolove modele nisam uspeo da nađem u beogradskim radnjama, a želeo sam da ih prvo vidim uživo.

Polar Practic modele sam našao u Planet Bike radnjama i vizuelno su mi ostavili dobar utisak, mnogo lepši nego onaj koji sam stekao gledajući ih na internetu (uglavnom su se vrtele dve iste fotografije na svim sajtovima).

Polar Practic 20 je cenovno srednji od tri modela koji su u ponudi (postoje još Polar Practic 10 i Polar Practic 30, logično). U odnosu na jeftiniji model, Polar Practic 20 ima aluminijumski ram. Dakle, lakši je. I ima jednu brzinu više, odnosno sedam brzina.

Skuplji model ima drugačiji sistem kočnica, ima disk kočnice, dok druga dva modela imaju V-brake kočnice.

U tom trenutku smo supruga i ja procenili da nam najskuplji model ne pruža ništa više od ovog srednjeg modela koji nam je zapao za oko. Ovo nije tvrdnja, nego naše laičko shvatanje u tom trenutku, da ne bude zabune.

Jeftiniji model otpisujemo zbog mišljenja da nam je alu ram bolji, mada ni na internetu ni u radnji nismo našli podatak kolika je zapravo razlika u težini između ta dva modela.

Eto, tako samo izabrali.

Prvi utisci

Čim su bicikli stigli, odmah smo hteli da ih testiramo. Proces sklapanja i rasklapanja je jednostavan i baš nema načina da pogrešite. To mi se dopalo.

Naravno, u početku sve radite malo sporije i dešava se da se malo ušeprtljate. Ali posle tri sklapanja-rasklapanja ste već završili sa obukom.

Kad podesite visinu sedišta i volana, nemate utisak da ste na malom biciklu, osim što vas neki ljudi čudno gledaju i što deca dovikuju roditeljima: „Mama, gledaj kolicni je bicikl“.

Kad se dođe do neravnina na putu, tu vam je već jasno da se vozite na točkovima od 20 inča i na biciklu koji je kratak.

Ali ovo ste valjda i pretpostavili.

Sklopivi bicikl je bicikl za urbane uslove. Vožnja po neravnom terenu je moguća, ali nije udobna. Rupe na asfaltu koje drugi biciklisti pregaze u punoj brzini za vas su prepreka pred kojom treba usporiti.

Upravljanje, kočenje, menjanje brzina i sama vožnja generalno su više nego prijatni na putu koji je koliko-toliko ravan.

Točkovi od 20 inča, kakve ima Polar Practic 20, su zlatna sredina za sklopive bicikle. Tačno je da oni od 16 inča zauzimaju mnogo manje prostora kada se sklope, ali mislim da mogu da budu problematični za srpske ne baš ravne puteve.

Ali ko se vozi na kratkim destinacijama i po pretežno uređenim stazama, apsolutno može da izabere i sklopivi bicikl sa „šesnaesticama“ koji kad sklopi bukvalno može da stavi u policu za knjige.

Mehanizam za sklapanje/rasklapanje bicikla

Način na koji se Polar Practic 20 sklapa i rasklapa možete da pogledate u ovom videu koji sam napravio:

Dimenzije bicikla kada je sklopljen su:

  • visina: 62 cm
  • dužina: 83 cm
  • širina: 41 cm

Ne isključujem da su dimenzije za po par santimetara možda neprecizne, jer sam ovo merio sam i teško je odrediti koja tačka bicikla je najisturenija.

Polar Practic 20 kad je sklopljen

Složićete se da su dimenzije bicikla u sklopljenom stanju izuzetno bitna stavka za svakoga ko se odluči da kupi sklopivi bicikl.

Ako malo istražite i uporedite sa drugim biciklama na našem i stranom tržištu, videćete da Polar Practic 20 kad se sklopi ne odudara od drugih modela sa istom veličinom točkova.

Kada je reč o vremenu potrebnom za sklapanje/rasklapanje, moje najbrže vreme je nešto ispod 30 sekundi. Ali čak i da nežurite, opet će vam trebati manje od minut.

Težina

Iz nekog razloga, većina sajtova koji se bave prodajom bicikala i imaju ovaj model u ponudi, nigde ne navodi podatak o težini. Smatram da je ovo veoma važan podatak jer se suština sklopivog bicikla da se relativno često podiže (u gepek, do stana, uz stepenice, do kancelarije).

Polar Practic 20 je težak 12-13 kg, prema merenje koje sam ja obavio kućnom vagom, tako da je moguće da je prava težina za nijansu drugačija.

Kakav je nakon godinu dana

Kada je reč o mehanizmu za sklapanje, tu nakon godinu dana vožnje nema apsolutno nikakvih problema, što je najbitnije. Sa kočnicama takođe nema problema, menjaču je bilo potrebno jedno štelovanje i to je to. Bicikl moje supruge, koji je mnogo manje vožen, nije imao ni jedan problem.

Šta bi moglo da se poboljša

Nakon kupovine sklopivog bicikla počeo sam da obraćam više pažnje i na ostale slične dvotočkaše u gradu. U odnosu na njih i nakon godinu dana vožnje, ima nekoliko sitnica koje bih voleo da budu otklonjene u nekoj novoj seriji Polar Practica 20.

Prva je što kada ga sklopite, treba vam još toliko vremena da ga namestite da stoji. Jeftiniji model ima „nogicu“ koja ga drži uspravno kada ga sklopite, dok dva skuplja modela to nemaju. Bilo bi izuzetno praktično da i Polar Practic 20 ima nešto slično tome, jer kad sklopite bicikl, ne želite da ga pridržavate, prislanjate, ili tražite idealni položaj kako bi ona stajao dok vi otvorite gepek automobila ili bilo šta drugo.

Druga stvar koja bi bila sjajna i nije vezana samo za model Polar Practic 20 je da proizvođač ponudi i odgovarajuće torbe za transport svojih sklopivih bicikala. Svako ko kupuje sklopivi bicikl traži dvotočkaša koga će da prenosi, premešta, penje, pakuje, ugurava negde. A za to je vrlo praktično imati odgovorajuću torbu. Na našem tržištu je trenutno to jako teško naći, a sa internet rizično naručiti, zbog dimenzija.

Treća stvar je nešto na šta vi kao kupac treba da obratite pažnju. To je šara na gumama. S obzirom na to da smo kupili dva ista bicikla, u startu je postojala razlika u dubini šare na njima. Ali bio sam toliko uzbuđen zbog kupovine da sam to ignorisao. Ni sad mi nije jasno kako je to moguće da dva ista nova bicikla, sa istim gumama koje su takođe nove, imaju različitu dubinu šara.

Četvrta stvar je takođe preporuka za vas. Polar Practic 20 ima magnet koji drži čvrsto bicikl sklopljenim, tako da vam se ne bi rasklapao kad ga sklopite i transportujete. To je super, ali čim ga kupite odmah dotegnite šrafove koji drže magnete, jer će vam poispadati prilikom prve vožnje. Verovatno postoji razlog zašto se to isporučuje sa otegnutim šrafovima, ali ja za to nisam znao, pa sam skupljao delove po ulici vrlo brzo toko prve duže vožnje.

Zaključak

U svom cenovnom rangu, Polar Practic 20 je sasvim dobar bicikl za gradsku vožnju, čak i za duže relacije po asfaltu. Nakon godinu dana vožnje, nemam ni ozbiljne probleme, ni ozbiljne zamerke.

Sa sedam brzina možete i da savladavate solidne uspone i da postignete dobru brzinu. Ja sam na destinacijama od po 20km, sa malom visinskom razlikom, uspevao da imam prosečnu brzinu od oko 20 km/h, što smatram sasvim solidnim za bicikliranje na sklopivom biciklu.

Sklapa se za oko 30 sekudi i tako sklopljen može lako da se prenese ako niste izgubili magnete, kao ja.

  1. Retko se pojavljuju clanci o sklopivim biciklama. Zanima me koliki ste kao osobe, niko ne navodi visinu i tezinu vozaca koji moze da kupi ovaj bicikl. Ja sam zainteresovan za ovaj model a imam utisak da ce sa mojih 186/90 da se prelomi na pola.

    • Pozdrav Dragane, u pravu ste, taj podatak jeste bitan i nisam obratio pažnju na njega prilikom pisanja teksta. Na biciklu je utisnuto da je maksimalna težina vozača 100kg. Što se tiče visine, ja sam visok samo 179cm, ali sedište može još dosta da se podigne, tako da mislim da bi vama bilo ok.

    • Ja već 5 meseci vozim Polar Practic 20, isti koji vozi i autor članka, i prosto sam razduševljen tim malim bajkom. Ja imam 116 kg i tvoju visinu i bez problema ganjam ovaj bajk, tako da ti sa svojih 90 kg i te kako možeš da ga voziš (da budem iskren ipak se trudim da smršam jer ipak ne znam može li ovaj bajk godinama da trpi moju težinu, ali za sad je sve okej). Prelazim sa njim oko 100tinak km nedeljno, on nema amortizere i ima male točkove (20 inča) tako da se neravnine „bolje“ osećaju nego na velikom bajku, ali to nije uopšte neki problem, jednostavno biraš ravniji put. Ja sam uspeo na njemu bez nekog velikog napora da napravim 25 km/h i da tom brzinom vozim neko vreme, ipak njegova uobičajena brzina za komotnu vožnju je oko 20 km/h. Žao mi je što je autor članka izgubio magnete (to su mali magnetni diskovi koji drže točkove spojene kad sklopiš bicikl), i kod mene se onaj na prednjem točku stalno rašrafljuje pa ga ja rukom dotežem recimo jednom nedeljno. Ovaj bicikl, po meni, ima dve mane. Jedna je što ne možeš da ga ganjaš uzbrdo toliko brzo kao veliki bicikl, dakle vožnja uzbrdo duže traje. Drugo, jači vetar u grudi čini pedalanje težim jer si na ovom biciklu uvek uspravan kao spomenik (možda bi mogli da smisle neki specijalni volan za sklopive bicikle koji bi omogućio savijen položaj za bolju aerodinamičnost). I pored ovih mana meni je ovaj bajk odličan, sklapam ga za 20ak sekundi i držim ga na terasici gde ni pola velikog bicikla ne bi stalo. Pozdrav.

      • Pozdrav,
        Hvala na odličnom članku!
        Interesuje me jedna stvar koja me ujedno i potencijalno odvraća od namere da kupim ovu vrstu bicikla iako je fenomenalno praktičan: da li ste primetili nakon izvesnog vremena da slabi zglob gde se bicikl sklapa i da to utiče na vožnju? Da li se da se izrazim jednostavno „razglavi“ bicikl od čestog sklapanja. Čula sam da pojedini modeli umeju tako da se ponašaju. Ne znam da li je to slučaj i ovde?

        • Pozdrav Jovana,

          Hvala Vama na komentaru.Potpuno razumem vašu dilemu, imao sam je i sam. Još više kad sam video uživo kako taj mehanizam izgleda 🙂 Ali za sad sa tim nije bilo baš nikakvih problema, još uvek je sve potpuno utegnuto i nema čudnih zvukova odatle. Ujedno pozivam one koji imaju isti ili neki drugi model, a čitaju ovu prepisku, da i oni pošalju svoja iskustva.

      • Pozdrav svima,
        hvala svima na komentarima, evo već mesec dana i ja vozim Polar Practic 20. Što se tiče vožnje i sklapanja zadovoljan sam. Dok stigne lift na peti sprat ja ga sklopim. Ali sa mojih 185/105 kad podignem sedište na odgovarajuću visinu iskrivi se cev…

  2. Pozdrav,
    Hvala na odličnom članku!
    Interesuje me jedna stvar koja me ujedno i potencijalno odvraća od namere da kupim ovu vrstu bicikla iako je fenomenalno praktičan: da li ste primetili nakon izvesnog vremena da slabi zglob gde se bicikl sklapa/rasklapa i da to utiče na vožnju? Da li se da se izrazim jednostavno „razglavi“ bicikl od čestog sklapanja. Čula sam da pojedini modeli umeju tako da se ponašaju. Ne znam da li je to slučaj i ovde?

    • Hvala Laki. Još nam je ljudi i na našem Instagramu javljalo prethodnih dana da ovog modela treutno nema u radnjama. Izgleda da se prave u malim količinama.

  3. par podataka o centralnom zglobu. Vozimo Capriolo sklopivu biciklu ( ista kao Polar, samo je sa celicnim ramom ) vec dve godine. Prvih meseci zglob je postao malo labav, ali zbog svoje konstrukcije, ne moze da se otvori. serviser je malo dotegao srafove i od tada, sve je kako treba. Krajem ili pocetkom sezone, pametno je odvesti biciklo u servis da se malo dosteluje. Pozdrav.

    • Mile, hvala što ste podelili svoje iskustvo, siguran sam da će biti korisno. Ako želite i imate vremena, možete slobodno da nam pošaljete i opširnije iskustvo sa vašom Capriolo biciklom, rado ćemo ga objaviti. Mislim da posle dve godine vožnje možete da date mnogo korisnih podataka.

      Srdačan pozdrav

  4. Posle visegodisnjeg testiranja raznih sklopivih bicikala svima prijateljski savet za kupovinu a to je iskljucivo DAHON i samo DAHON. Zglobovi su najbolnija tacka na ovim bajsevima a kod Dahona su kao novi i posle desetak godina tako da bez ikakve bojazni mozete kupiti i polovan Dahon normalno posle temeljne provere stanja svih zglobova/

  5. imam practic najjevtiniju opciju milsim da je practic 30 i sve je u redu i vozim ga stalno .
    ne sklapam ga jer mogu da uspravim u lift a veliki bicikl vec nebi mogao u lift. samo malo sklapam volan.
    inace za sada mane su sto mora da se bude pazljiv sa rupama na putu jer su tockovi manji od velikog bicikla.
    takodje obicno na uzbrdicama cak i blagim , sidjem sa bajka i odguram ga i time malo prosetam. mislim da je realno ovaj bajk iskljucivo za ravno . izvanredan za voznju i brz i idem svuda od centra do predgradja Beograda, znaci pravi gradski bicikl. zato se i zove practic.

    • MIhalj, hvala što ste podelili svoje iskustvo sa našim čitaocima. Siguran sam da će biti od koristi onima koji razmišljaju da kupe neki od Polar Practic sklopivih bicikala.

  6. Evo moje viđenje na taj model bicikla. Kupljen nov, polar practic 30.. čelični model sa v brake.
    Prva vožnja, sistem sklapanja i rasklapanja nije loše zamišljen e sada kako će to funkcionisati nakon dužeg vremena upotrebe ne znam. Fino se vozi,,,fin položaj sjedenja…ja sam inače 1.9 i nekih 95 kg…za neku finu pažljivu vožnju ok ali prelaženje preko ivičnjaka i nekih sličnih prepreka izbjegavati jer mislim da bi se cijeli sistem rasklapanja vrlo brzo rasklimao..Moja prva vožnja i kvar, na samo nekih 5 km osjećam kako mi se jedna pedala rasklimava..stanem pogledam i primjetim da se odvrće..odvrćem je ključem skroz i vidim da je navoj u koji se zavrće skroz proklizao..tj da ga nema…moj zaključak je da je model bicikla i idea skroz ok ali moralo bi se malo poraditi na kvaliteti djelova. Zamjerka takođe na točkove..prilikom brže vožnje se vrlo dobro primjeti kako nisu u balansu…tj. felšavi su…

    • Brane, hvala što ste podelili svoje utiske sa nama. Apelujemo na čitaoce da prilikom eventualne kupovine urade proveru stvari koje je Brane naveo (pedale i točkovi). Kada je reč o sistemu za sklapanje, posle dosta vožnje mogu da kažem da je kod mene za sad sve kako treba, nema niti je bilo problema.

  7. Posedujem polar model 20. Da iznesem svoja zapazanja.
    Kako sam visok 186 i imam 95kg sediste je potrebno izvuci dosta. To nije problem, savim dovoljna duzina sipke, problem je precnik od 27mm. Visoki vozaci i teski vozaci kao ja primetice kako se sediste ugiba pod njima. Jednostavno sipka kada se dosta izvuce je preslaba.
    Probelm prestvalja to sto u planetbike gde se prodaju ovi bicikli ne moze da se proba bicikl pre kupovine prodavci su veoma neprijatni prema musterijama.
    Skoro sam u jednoj firmi koja radi elektrifikaciju ovih bicikala probao najjaftiniji model polara sa oznakom 30 i iznenadio se cvrstinom. Na oko sam primetio da je sipka sedista sira nego na skupljim modelima. Dosavsi kuci sam proverio i stvarno najjeftiniji model poseduje sipku sedista od skoro 29mm a skuplji 27mm.
    Drugo najjeftiniji model poseduju poseban drzac sa donje strane rama koji omogucava da sklopljeni bicikl moze da stoji dok skuplji modeli to nemaju i kada se bicikl sklopi mora da se pridrzava oslanja na nesto.
    Trece tezina celicnog i aluminijumskog bicikla je neznatna, razlika je maksimalno 1kg cak i manje.
    Iskrena preporuka je za jeftiniji model pogotovo za visoke i teze vozace.
    Em poseduje drzac za samostalno stajanje kada je sklopljen em je crvsci i nema ugibanja pod sedistem.

    • Dejane, hvala što ste podelili svoja zapažanja. I mi smo u tekstu napomenuli da najjeftiniji model (sa čeličnim ramom) ima stalak na koji se bicikl oslanja kad je sklopljen, a da skuplji modeli to nemaju i mislim da proizvođač zaista treba da poradi na tome.

      Vaša zapažanja u vezi sa šipkom sedišta su veoma korisna.

  8. Hello, I’m from Sarajevo, not many options for folding bikes in this country, so I decided to bought a used Polar Practic 10 last month. I’m 160cm tall so it’s the only suitable bicycle I can ride. the manufacturer should make in a different color so can get more buyer for the bicycle. It’s a great bike only I want to upgrade something like the gear shifter and rear sprocket. upgrade to a higher speed. and also want to upgrade the handlebar. but again not many options I can get in this country, maybe I should visit Serbia for shopping 😀

    • Hi Ito, please send us pics after upgrading, it is going to be totally different bike 😀
      In Serbia you could choose between several models from Decathlon, Markoni sports, Polar and Capriolo, but they all have similar characteristics.

  9. Lep tekst,svaka cast.Vec duze vreme merkam taj bicikl.Hokai vozi elektricni trotinet a Senpai zna da je moderna ponika idealno zamensko resenje .Taj bicikl je idealan za guzve u gradu i zavrsavanje poslova.Mali je i moze se provuci ili staviti svuda.Moje skromno iskustvo posle oko 170ak bicikala svih tipova kaze da su celicna i alu verzija sa v brejk kocnicama odlican izbor.Diskove izbegavati jer su sminka a ceo model je skuplji.Dakle ti diskovi su bukvalno djubre i treba ih izbegavati,klesta losa,paknica nema,znaci bezi dalje.Mana je SIS revosift u kombinaciji sa ty18 masinicom.To je lose,bolje nego pre 10ak godina ali ne drasticno pa ce biti potrebno ucestalo podesavanje a kako ljudi malo znaju ,placace nesto sto treba servis besplatno da radi ako je bajk kupljen u toj radnji gde je i servis.Na TY 18 uvek ide frikcioni menjac pa onda zaboravis sta to znaci podesiti menjac.Jedino je sa frikcionim sift delay veci ali to nije bajk za sumu pa nije bitno.
    Bicikl je genericki takav kakav je ali ima sansu da se budzi sto je dobro.Npr,skine se prednji pogon i kupi osnovni mtb koji pasuje na BB patronu,kosta 650 kinti a radi odlicno.Kupi se i prednji menjac (moze i ding dong) nije vazna marka pa od 7 dodjes na 21 brzinu jos sa malozubnim prednjim pogonom,vala imas bajk za ozbiljne uzbrdice .Nisam bas zapazio da li se korman menja ,samo da nije T tip,onda je i to mana jer ako se menja stavis korman za Forestera(ima ih zasebno da se kupe) stavis rogove pa da vidis bajkic ko pucka.Stavis drzac bidona na vrc vrc trake i gumenu podlosku pa vec imas zeznut bajk za jace ture.Sirina isto nisam gledao kolika je kod zadnje vile ali ako je standard ,stavis 9faz i alivio masinicu,stavis deore samaraljke ,stavis prednji pogon sa holotekom,leteci gepek i ti vec mozes da putujes na duze staze.Znaci bajk sa perspektivom .E sad pitanje je koliko se izvlaci korman,ja volim da ide do oblaka ,da sedim ko spomenik kad idem drumom.Sedlo isto,ticna mora da ide spram visine a bajk je los ako je ogranicen visinski,dakle do 2 metra vozac mora da moze da se njime sluzi bez guzvanja ko petobanka u novcaniku.Ti spojevi su solidni mada bez obzira sto pise 100kg,to je bajk za maksimalno 90kg bez tereta jer ih ima puno a veca tezina je i vece opterecenje.

    • Hvala mnogo za ovaj komentar. Desetak dobrih saveta onako iz rukava, tako je kad je neko potpuno u materiji. Mene kao laika zanima postoji li mogućnost da se promenom pogona omogući postizanje većih brzina. Uzbrdice mi nisu problem ni u ovoj default verziji, trenutno sam u dobroj kondiciji i vrtim kao kljuse. Uspem da savladam i prilično jake uspone, naravno uz povremeno ustajanje iz sedišta. Ali koliko god se trudio, po relativno ravnom terenu, na desetak kilometara vožnje, teško izvučem prosečnu brzinu preko 20km/h.Na blagim spustevima mogu da vozim samo u leru, jer i kad vrtim najbrže što mogu jednostavno ne pokrećem pogon.

  10. Pozdrav iz hr, vec par dana stalno naletim (na plazi) na ovu biciklu samo drugi model, Polar 30. Vidim na bicikli reklamu (polarbikes.com) pa sam ukucao da vidim o cemu se radi i tako sam nasao ovaj test/iskustvo/recenziju.

    Nije mi jasno ko i gdje proizvodi ovu biciklu? U svakom slucaju jako mi se svidja i kako vidim da ljudi ostavljaju svoje dojmove ovdje evo i par mojih prijedloga za poboljsanje:

    1. Bilo bi sjajno da imate u ponudi i druge boje, recimo tamno plavu i bijelu.

    2. Ne vidim na slikama da su predvidjene rupice u ramu bicikle za nosac za vodu. Voda je potrebna svakom biciklisti. Znam da se moze montirati na stup volana ali bilo bi dobro i da postoje rupice na ramu bicikla. Mala izmjena a puno znaci.

    3. Ne vidim na slici da su predvidjene rupice za nosac prtljaga kod zadnjeg tocka. Ove male sklopive bicikle su fantasticne i zbog tih ‘sitnica’ poput malog nosaca prtljaga na zadnjem kotacu. Mala izmjena a puno znaci.

    4. Nema podataka o tezini bicikle.

    5. Nema podataka o max visini i dozvoljenoj tezini bicikliste.

    6. Da li se, po zavrsetku voznje i rasklapanju bicikla ista moze gurati drzanjem za sic i sa jednim kotacem na zemlji ili se mora nositi? Cini mi se da se neke sklopive bicikle mogu tako gurati…

    7. Mozda bi malo vise paznje trebalo posvetiti varovima koji izgledaju dosta grubo, posebno na mjestu preklapanja.

    I jos bih volio znati da li je moguce zamijeniti kocnice za Shimano Deore V-Break kocnice (iste kao na MTB od 26 incha) ili su ove kocnice posebna dimenzija? Da li je moguce montirati neki drugi mjenjac ili je ovaj jedini koji odgovara? Kao i da li je moguce zamijeniti unutrasnje gume za gume sa francuskim ventilom (ako postoje uopce takve gume za 20 incne kotace, izgledalo bi elegantnije).

    U svakom slucaju, ova mala sklopiva bicikla je ugodna za oko i vjerujem jako korisna – i za veliki grad gdje se moze unijeti u metro, i za putovanja jer se lako ubaci u gepek automobila i za plazu jer se lako moze rasklopiti i ponijeti je sa sobom na stijene gdje ce biti odmah uz vas i necete imati brigu da vam je ne ukradu. Lijep pozdrav.

  11. Kupio sam nedavno Polar Praktik 30. Presao sa njim tek 20km. Cekam prolece i lepse vreme za svaki dan.
    Ovde sam procitao da postoji magnet koji dryi tockove yajedno kad je sklopljen. Nisam nasao to na svom bajsu. Tockovi su mi malo ukrivo, yadnji pravo, prednji ulevo ide kad sklopim i jedan tocak mi je ogrebao mehaniyam ya odvijanje drugog, neznatno.
    Gde su ti magneti_ Hvala na pomoci!

  12. Pozdrav Nikola. Samo da ostavim komentar da sam i ja kupio Polar Bike 20 pre nekih 10 dana i da ga za sada ima samo u Nišu.
    Svaki dan ga testiram na raznim putevima, i moram da priznam da za sada funkcionise veoma dobro. Naucio sam da preko bankina i ostalih izbocina, prelazim sporije, a ako je bas neka posebna uzbrdica, onda sidjem pa ga guram. Inace Beograd nije dobro dizajniran za bicikliste, osim one staze na NBG koja vodi od Brankovog mosta pa do Hotela Jugoslavija, tu bas volim da vozim jer ide besprekorno.
    Sto se tice sklapanja, polako ulazim u štos, ali taj preklop na sred bicikla je kod mene jos uvek prilicno zategnut, tako da mi ipak treba neko vreme da ga sklopim. Mislim, kako god da ga sklopim, on nekako ipak stoji, tako da do sada nisam imao neki problem da mi se klati ili da pada. Ja ga u gradski prevoz, kad nema guzve, unesem celog, da ga ne bih non stop sklapao i rasklapao. Kao bravu, uzeo sam onu uzengiju od skoro kilo, pa bas i nije prakticna za nosenje na ovako malom bajku, ali ja je stavim u ranac pa teram. Do sada sam kupio samo zvonce, ali sada moram i svetla, pa razmisljam i blatobrane. Da li su neophodni? Jos nisam vozio po mokrom… Eto toliko za sada. Pozdrav. B

    • Pozdrav Branko,
      Hvala ti mnogo na javljanju i prvim utiscima.

      Saglasan sam da Beograd nije najbolje mesto za vožnju bicikla, naročito sa malim točkovima, ali može se. Sve je više biciklista i vozači su sve svesniji njihovog postojanja. To je proces. Sjajan teren za vožnju sklopivog bicikla je od 25. Maja do Ade, uključujući i krug na Adi. Sve vreme je staza, tako da ćeš uživati.

      Sklapanje je skroz stvar rutine, kad budeš prestao da imaš strah da će nešto da se pokvari, sklapaćeš ga za 30 sekundi 🙂 Ali dok je nov, svi smo mnogo pažljiviji 🙂

      Zvonce i svetla su, po meni, sve što je neophodno za bezbednu gradsku vožnju. O blatobranima sam razmišljao dugo i na kraju odustao. Ako stavim na sklopivi bicikl sve od opreme, onda se udaljavam od suštine sklopivog bicikla. Preko mokrih deonica usporim i nema problema. A ako u tom trenutku nisam krenuo na posao, onda i ne usporavam. Imao sam nekoliko „sportskih“ vožnji po kiši (koliko se to može sa sklopivom) i definitivno su mi cela leđa bila isprskana.

Leave a Reply